Odpowiedz 
Weekend 1 klasa
Autor Wiadomość
Kryniczanin Offline
Użytkownik

Liczba postów: 956
Dołączył: 24-03-2009
Skąd: Krynica Zdrój
Post: #1
Weekend 1 klasa
Plany które nie doszły do skutku czyli sklecanie trasy na szybkiego.

Wybraliśmy się z Kolegą Kolejomanem5 na kółeczko. Początkowa trasa była następująca

Krynica - Warszawa TLK Nosal
Warszawa - Tłuszcz Hańcza
Tłuszcz - Kraków Główny TLK Korczak
Kraków Główny - Tczew TLK Norwid
Tczew - Bydgoszcz Główna TLK Rozewie
Bydgoszcz główna - Katowice TLK Wydmy
Katowice - Tarnów TLK Dolnoślązak

Klasa 1 TLK Bilet Podróźnika

Wycieczka zaczęła się dla Kolegi Kolejomana wcześniej gdyż jechał splecowanym ostatnim Regio Tarnów - Krynica ale bez problemu zdążył. Na początek TLK Nosal z Krynicy EU07-538 KM do Krakowa Płaszowa gdzie spotkałem znajomego podczas godzinnego postoju którego pozdrawiam. Od Płaszowa jakaś zielenina na czele z Zakopcem było 13 wagonów co ciekawe nie było całego wagonu 1 klasy w części z Zakopca a 2x 1/2 klasa. Frekwa w części Krynickiej jakieś 40% Zakopiańskiej jakieś 70%. Trochę osób wsiadło na Głównym między innymi grupa Niemców - mogli poczuć jak wygląda sezonowa Polska rzeżnia. W Kielcach i Radomiu całkiem niezła wymiana jak na taką dzikę porę. Szlak Kraków - Radom jest w dobrym stanie problemy zaczynają się od Radomia. W Radomiu 2x Push Pull KM. Planowo dojechaliśmy na Warszawę Zachodnią...Wcześniej 5min przed czasem Piaseczno. Widziałem wjazd do tunelu na Okęcie i fociłm samoloty :-)

Na zachodniej przesiadka na Hańczę w międzyczasie przejechały EC BWE, Chopin, Łódź z 10% na składzie i kilka składów Hańcza to dzienna rzeźnia frekwa 100% mimo 10 wagonów i bardzo dużo leniwców bez biletów mimo setki kas w Warszawie. Do Tłuszcza przez mozolne wsiadanie +10 tam udaliśmy się na zakupy, oczywiście WC w Tłuszczu nieczynne więc trzeba było męczyć nerki do czasu przyjazdu Korczaka. Wjechał skład z demobilu dotoczył się na Wschodni i zaczęła się zabawa czyli zmiana EU07 na EU07 (obok stał TLK do "najbardziej pokrzywdzonego miasta" z EP09 na czele i wagonem jednym z EIC) i na początek +10 zwiększone na +20 przez Kaszuba jadącego objazdem z Gdyni przez Warszawę Gdańską, Wschodnią do Zachodniej. W korytarzu na maxa wk........ dziewczyny co jechały do Krynicy z 2 przesiadkami połączenie im poleciało. Na Wschodzie bardzo dużo ludzi bez wskazania miejsca mimo 10 wagonów na Centralu zrobiła się wzorowa mega rzeźnia oczywiście dobijając nastęone +5...Do Gosiewa dobicie do +27 ale nasz plan był jeszcze aktualny gdyż mieliśmy jeszcze 8 min w Krakowie zjazd na Szczekociny i stanie +5 puszczanie składu i już było pojeżdzone dalej... W Kozłowie następne +10 wyprzedzanie przez TLK jadące z Wawy via Kielce. Norwid minął nas na przedmieściu było...Jednym słowem kompromitacja IC z EU07 na czele. Miałem plan awaryjny czyli robimy wszystko od południa z wyjątkiem Rozewia - czyli Kraków - Katowice Dolnoślązak lub Uznam dalej Wydmy do Bydgoszczy gdzie przesiadka na Korsarza do Tczewa i Norwidem do Krakowa. Dostaliśmy w informacji poświadczenie o +42 Korczaka z winy IC. Ba Korczak z Krakowa do Wawy jechał na 99% na tej samej 07-312 z Płaszowa + 10 pewnie przez opóźnione przejście. Ale z planu rezerwowego wyszło nic czyli Wydmy i rezerwowa Pogoria 100% zajętości podobnie Korsarz. Nastąpiła więc zmiana priorytetów nie zwiedzamy szlaków a nowe dworce. TLK Uznam do Poznania...Czas jazdy szkoda słów, rezewy też a Kraków - Katowice nie będę komentował bo bez bluzgania się nie da. Pozdrowienia dla znajomej twarzyczki z drużyny. W Katowicach na peronie siedział mk1992 któremu pomachałem przy wyjeżdzie. Za Kędzierzynem kontrola biletów i w sąsiednim przedziale jechał gostek z zagranicy co jęczał i nie chciał dać biletu a mówił coś co nikt nie rozumiał - konduktor stanowczo domagał się biletu jak nie to wysiadka w Zdzieszowicach i...bilet się znalazł w końcu więc podróżny "nie z tej ziemi" już spokojnie jechał. Od Opola mieliśmy młodą twarz w przedziale więc słyszeliśmy trochę opowieści o Mikołajku :-) Skład Uznamu z 07-229 był kompromitacją czyli 4 wagony z miejscami do siedzenia. We Wrocławiu ludzie na korytarzu jedna laska nawet płakała. Skład był kompromitacją fakt ale ona jadąc na wakacje chciała miejsce 30 min przed odjazdem. Z rodzicami była mówili jej żeby wracała do domu. Dalej na Ostrów Wielkopolski to katorga czyli ruch prowadzony tak że ręce opadają postoje na wielu stacjach bez mijanek po minutę - dwie. Od Ostrowa ok, ale straszne wycie składu torze to samo było w styczniu. W Poznaniu zwiedzanie nowego dworca - fajny szczególnie cieszą motywy na ścianach z Wolsztyna. I Ivona wyjąca zapowiedzi...Goplanę podstawili 15min po jej wyciu że już stoi. EP08-013 i skład conajmniej z Ex frekwa mizerna ale to niedziela rano. Ten skład powinien śmigać na Małopolsce. Dojechaliśmy do Wschodniej przez Warszawę Odolany i zjazd z niej na Zachodni. Oczywiście Sitkol, system rezerwacji, rozklad.pkp.pl nie podali prawidłowej godziny przyjazdu - podoło to SEPE które uwzględnia jazdę przez Odolany. Stamtąd podjazd na Central TLK do Łodzi o 9:08 miała odjechać Praha do 9:25 jej nie było oczywiście zero infa wtoczyła się z Szwecją na czele a za nią totalna kompromitacja CD wagon 2 klasy bez klimy zielony z Comeniusa dawnego. Taki sam na Chopinie jedzie teraz. Zakupy w Złotych tarasach i oglądamy składy - Korczak tradycyjnie na złej lokomotywie EP08-001 i RP1 w peronach pewnie jakiś idiota był zdecydowanie zbyt blisko. Wjechała z 183 Jadwiga Vltava na oko 100%. Na wschód podjazd ED74 jadące na Żeromskim tam oglądanie żenady o nazwie szkuner skład godny słabego TLK a nie EX. Dworce zostały zaliczone wjechał Lubuszanin na 7 wagonów bez baru z 08 na czele. No i Norwid na składzie z EX z 09 planowo od 3city. W przedziale jeden gostek z pewnymi obciachowymi logami na czapce, plecaku :-) Na Centralnym zmiana pasażerów czas na 4 osoby z USA. Słuchałem ich rozmowy na CMK i mówili o bezludnych terenach na tej linii. W Krakowie udałem się na pierwsze od 4 lat spotkanie z znajomymi a Kolega Kolejoman5 na obiadek. Niestety z Krakowa ,usiałem wracać PKS-em do Krynicy a Kolejoman5 pojechał duetem Acatusów. I teraz czas żeby PKS przestał opowiadać bajki rozkładowe czyli 3h do Krynicy bo korki nie były tragiczne a 3h30min się jechało. Cena za bilet 24pln autobus Jelcz 120 stosunek cena/jakość 2 w skali szkolnej.

<!-- m -->http://kolejowe-sprawy.pl<!-- m -->
13-08-2012 18:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Pułtuś Offline
Członek NSMK

Liczba postów: 1,497
Dołączył: 21-05-2008
Skąd:
Post: #2
 
Wreszcie jakas relacja na forum. W wolnej chwili odpisze merytorycznie i podrążę kilka spraw, pozdrawiam.
13-08-2012 20:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kolejoman5 Offline
Członek NSMK

Liczba postów: 659
Dołączył: 22-05-2008
Skąd:
Post: #3
 
Ja tylko dodam, że składy Kaszuba czy Norwida tak naprawdę to są składy kat. IC (liczba postojów, jakość składu).
Natomiast w ofercie handlowej są obniżone do TLK z wiadomego powodu. Były kiedyś pociągi kwalifikowane, które na części trasy kursowały w obniżonej kategorii, nie mówiąc już o pamiętnych pospiesznych, jadących jako osobowe na końcowych odcinkach tras.
W Tłuszczu można było zauważyć delikatnie mówiąc, mało logiczne działanie spółki KM.
O 8:52 i 8:58 odjechały składy KM 7740 i KM 7932 do Warszawy Wileńskiej, podczas gdy o 9:07 przyjechał KM 70328 z Ostrołęki. Kompletne nieporozumienie...
Zaskoczyła mnie też bardzo wysoka frekwencja w Wełtawie (Praha-Moskwa). Praktycznie wszystkie sypialki zajęte.
Wracając jeszcze do początku podróży, to zdążyłem na "Nosala" dzięki sprawnemu wyprawieniu 629 z Muszyny, gdzie postój trwał zaledwie 3 minut.
14-08-2012 18:08
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Pułtuś Offline
Członek NSMK

Liczba postów: 1,497
Dołączył: 21-05-2008
Skąd:
Post: #4
 
kolejoman5 napisał(a):Ja tylko dodam, że składy Kaszuba czy Norwida tak naprawdę to są składy kat. IC (liczba postojów, jakość składu).

Skorzystałem wraz z rodzina pare dni temu podczas podrozy Krakow-->Warszawa-->Bydgoszcz (Norwid/Kaszub). To znakomite wagony - na EIC nie bedzie mnie pewnie nigdy stac, wiec skosztowałem tego luksusu (ktory powinien byc standardem) za relatywnie małe pieniadze i po 6 godzinach podrozy w ogole nie czuje sie, ze sie jechalo. Cisza, klimatyzacja, 6-cio miejscowe dwojki, zreszta sam wiesz. Duza roznica w stosunku do rozklekotanych wagonow, w ktorych "czuje sie, ze sie jedzie". Skorzystalem z tej "promocji" bo od grudnia chyba bede zmuszony przesiąść się do TLK Stoczniowca, ktory do Bydgoszczy jedzie "tylko" 10 godzin Icon_sad

Cytat: Wracając jeszcze do początku podróży, to zdążyłem na "Nosala" dzięki sprawnemu wyprawieniu 629 z Muszyny, gdzie postój trwał zaledwie 3 minut.

Milosciwie panujaca PLKa twierdzi, ze 8 minut to minimum....
14-08-2012 19:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kolejoman5 Offline
Członek NSMK

Liczba postów: 659
Dołączył: 22-05-2008
Skąd:
Post: #5
 
Pułtuś napisał(a):. To znakomite wagony - na EIC nie bedzie mnie pewnie nigdy stac, wiec skosztowałem tego luksusu
Nigdy nie mów nigdy Icon_wink.
Natomiast co ciekawe aktualne wagony z segmentu EIC,Ex mają zostać przeniesione do TLK, oczywiście już po pojawieniu się ETR610 na polskich torach. Tak przynajmniej zapowiadali włodarze PKP Intercity. Bieliki mają obsługiwać segmentu premium (sztandarowe pociągi takie jak Krakus, Kaszub, Kościuszko, Neptun itp.).
15-08-2012 18:26
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Pułtuś Offline
Członek NSMK

Liczba postów: 1,497
Dołączył: 21-05-2008
Skąd:
Post: #6
 
No tak, ale przecież nie starczy wagonow nawet na 10% tych TLK Icon_wink Tak samo skladow Pendolino nie starczy na wszystkie EIC/Ex (chyba).

Bielik ? To juz wybrali nazwe dla tych Pendolin ? Icon_surprised
15-08-2012 18:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kolejoman5 Offline
Członek NSMK

Liczba postów: 659
Dołączył: 22-05-2008
Skąd:
Post: #7
 
Pułtuś napisał(a):Bielik ? To juz wybrali nazwe dla tych Pendolin ? Icon_surprised
Oficjalnie jeszcze się nie spotkałem z tą nazwą, natomiast chyba Pan Robert Wyszyński użył w którymś artykule już tej nazwy. Przyznam, że nie śledziłem dokładnie konkursu na nazwę, gdyż jego rozstrzygnięcie było kilka razy przekładane.
Natomiast oczywiście nie starczy na wszystkie TLK-i.
15-08-2012 18:43
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do: